New York Times asks 'Fox & Friends' for apology

Adjust Comment Print

On Sunday, New York Times VP of Communications Danielle Rhoades Ha demanded an on-air apology from Fox News morning show Fox and Friends and asked the show to retract its claim that a 2015 Times story enabled Islamic State leader Abu Bakr al-Baghdadi to elude capture by the U.S. government, ABC News reports.

After Doocy's remarks aired, a Times spokesperson told CNNMoney that the segment "wasn't an apology, nor did it begin to address the larger issues with the Fox & Friends Weekend segment, one of which was sheer hypocrisy". President Donald Trump apparently was watching, because less than a half-hour later he tweeted that the Times "foiled USA attempt to kill the single most wanted terrorist, Al-Baghdadi".

"Their sick agenda over National Security", he added.

Furthermore, the Times said it stretches credulity to think the security-conscious al-Baghdadi would not have taken steps to protect himself more than three weeks after learning about the raid.

"If we notified the press every time the New York Times had to update an online story or correct something, your inbox would crash", the executive said. The New York Times took offence to the "malicious and inaccurate" segment on a show on Saturday and a report on Fox News website. Fox News reporter Catherine Herridge asked. Tony Thomas asserting that a June 8, 2015, report in the Times about a raid in Syria cost military intelligence a lead that could have led to the capture of the ISIS leader known as Abu Sayyaf.

However, Rhodes Ha said the Times story was based on a statement from the Pentagon that detailed a May 16 raid that allowed the U.S.to capture an ISIL senior leader and his wife.

More news: Sears Shares Jump 17% On New Partnership With Amazon

Fox News parried: "For all of their hyperventilating to the media about a correction, the New York Times didn't reach out to anyone at Fox News until Sunday afternoon for a story that ran Friday night". On Monday, Fox & Friends co-host Steve Doocy issued an "update" on the matter, but not an apology.

If the US government wanted to keep the detention and likely interrogation of the wife secret, the Pentagon would not have publicly announced it, NYT said. For starters, they write, the Pentagon first made the announcement about Sayyaf - not them.

"Furthermore, The Times described the piece to the Pentagon before publication and they had no objections". "No senior American official complained about the story until now, more than two years later", NYT's rep noted.

The report referenced comments made by the head of the United States Special Operations Command Gen.

The dispute surfaced less than a week after Times television critic James Poniewozik said in a review of "Fox & Friends" that Trump was "the show's subject, its programmer, its publicist and its virtual fourth host".

Comments